Fluor - Unicard

Fluor

Fluor

System kontroli dostępu w branży inżynieryjnej

Fluor SA należy do jednej z czołowych światowych korporacji inżynieryjnych, które zajmują się projektowaniem, kompletacją dostaw, zarządzaniem budowami, utrzymaniem ruchu w zakładach i zarządzaniem projektami.

Gliwicki Fluor realizuje pełny zakres kompleksowych usług – od prac studialnych, do projektów typu EPCM dla klientów przemysłu chemicznego, petrochemicznego i rafineryjnego w kraju oraz zagranicą. Firma oferuje również usługi doradcze, a wszelkie prace dotyczą zarówno budowy nowych zakładów, jak i modernizacji istniejących.

We współpracy z pozostałymi filiami Fluor na świecie gliwickie biuro obsługuje również inne branże, w tym energetyczną, biotechnologiczną czy mikroelektroniczną.

Cele wdrożenia

  • podniesienie poziomu bezpieczeństwa na terenie firmy i dla grup projektowych,
  • ochrona mienia na terenie biura,
  • możliwość rozbudowy systemu w sieci LAN.

Efekty

  • sprawnie funkcjonujący system kontroli dostępu i identyfikacji pracowników i gości,
  • ekskluzywne i reprezentacyjne bramki na recepcji podnoszą prestiż firmy,
  • możliwość realizacji projektów w systemie „restricted area"/ograniczonego dostępu zgodnie z wymaganiami klientów,
  • możliwość kontrolowania swojego czasu pracy przez pracowników na stronie www.

Wymagania


W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa zarówno pracowników, jak i realizowanych projektów, a także ochrony mienia na terenie biura, Zarząd Fluor SA w Gliwicach podjął decyzję o wdrożeniu systemu kontroli dostępu i identyfikacji pracowników oraz gości na podstawie kart zbliżeniowych, zgodnie z obowiązującym standardami i procedurami korporacji na całym świecie.

O wyborze firmy UNICARD SA na dostawcę urządzeń i oprogramowania zadecydowała kompleksowość oferty dostawcy: software, hardware wraz z instalacją i uruchomieniem, a przede wszystkim możliwość funkcjonowania systemu w sieci LAN na bazie protokołu TCPIP, co stworzyło możliwość rozszerzenia współpracy w przyszłości i rozbudowę systemu kontroli dostępu wraz z rozwojem infrastruktury firmy.

Opis rozwiązania

Zainstalowana w kilkudziesięciu punktach kontrola dostępu sprawdziła się na tyle, że firma podjęła decyzję o rozbudowie systemu o bramki i kołowroty międzynarodowej grupy Gunnebo – producenta wysokiej jakości zintegrowanych systemów i urządzeń zabezpieczających mienie. Kołowroty i bramki obrotowe tego producenta z serii GlasStile i SpeedStile wykorzystywane są w systemach kontroli dostępu do kontroli przejść i rejestracji czasu pracy. Mogą być montowane wewnątrz biur, urzędów i biurowców, jak i na zewnątrz nich. Łączą w sobie płynność działania i elegancki wygląd z najwyższym poziomem bezpieczeństwa.

„Przejście przez bramki odbywa się w obu kierunkach i jest kontrolowane elektronicznie. Bramki z serii SpeedStile zamontowane w firmie Fluor to ekskluzywne bramki wykonane ze stali nierdzewnej z rozsuwaną taflą ze szkła hartowanego, która zapewnia efektywną kontrolę przejścia. Jeśli następuje próba przejścia drugiej osoby wraz z osobą uprawnioną lub z przeciwnego kierunku, system wykrywa nieupoważnione przejście i uruchamia alarm. 

Bramki działają w sposób cichy i zapewniają łatwe przejście oraz wysokiej jakości wydajność. Zgodnie z przepisami ochrony prawa przeciwpożarowego zainstalowane zostały również dodatkowe ewakuacyjne bramki uchylne na I piętrze, gdzie znajdują się sale konferencyjne i szkoleniowe oraz aula. W przypadku zagrożenia pożarowego i konieczności ewakuacji bramki pozostaną otwarte, umożliwiając swobodne przejście. Obok głównych bramek zamontowanych na wejściu, firma podjęła decyzję o montażu dodatkowej bramki uchylnej z serii GlasStile w celach ewakuacyjnych i transportowych. Szerokość tej bramki wynosi aż 120 cm,” – opowiada opiekun Klienta p. Piotr Opałacz z UNICARD SA.

Realizacja projektu przebiegła bardzo sprawnie i terminowo, prace budowlano-instalacyjne były wykonywane w dni wolne od pracy, a także w tygodniu po godz. 17:00, tak, aby nie powodować utrudnień i zakłóceń w funkcjonowaniu biura.

Korzyści

„Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że nasz cel stawiany przed tym wdrożeniem został osiągnięty. Instalacja systemu kontroli dostępu, a następnie jego rozbudowa, dały nam możliwość realizacji projektów w systemie „restricted area”, czyli ograniczonego dostępu, zgodnie z wymaganiami wielu klientów (obecnie staje się to normą).

Jest to praca w zespołach zadaniowych, pracownicy posiadający stosowny certyfikat, który dopuszcza do informacji niejawnych, związanych z projektem przebywają na wydzielonym obszarze biura. Poprawiła się także kontrola osób wchodzących do biura, a pracownicy mają możliwość kontrolowania swojego czasu pracy na stronie www. Natomiast 2-letnia gwarancja oraz podpisana umowa serwisowa zwiększają nasze poczucie bezpieczeństwa i zapewniają ciągłą oraz bezawaryjną pracę systemu” – podsumowuje administrator systemu, Krzysztof Saucha.