Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Małopolsce od ponad 30 lat skutecznie wspiera działania na rzecz środowiska w Małopolsce.
Dobre zarządzanie Funduszem to nie tylko dbałość o efektywnie wydatkowane środki publiczne, ale także głęboka troska o zasoby ludzkie, w postaci dobrze wyszkolonej kadry pracowników. System RCP wzmocnił efektywność pracowników oraz poziom bezpieczeństwa w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.
Cel wdrożenia
Usprawnienie rozliczania obecności pracowników, poprawa organizacji pracy oraz zwiększenie bezpieczeństwa pomieszczeń o ograniczonym dostępie.
Korzyści z wdrożenia:
Brak papierowej ewidencji obecności
Automatyczne rozliczanie czasu pracy
Kontrola dostępu do pomieszczeń wrażliwych
Lepsza dyscyplina pracy
Wymagania
W zatrudniającym ponad 40 pracowników Funduszu do kluczowych problemów zostały zaliczone trudności w zakresie racjonalnego wykorzystania i rozliczania czasu pracy poszczególnych pracowników. Wynikało to z zastosowania tzw. „widełek czasowych” rozpoczęcia i zakończenia dnia pracy, jak również z rozliczania nieobecności z tytułu delegacji, choroby czy np. urlopu na żądanie.
Kolejnym zadaniem było zapewnienie kontroli dostępu do określonych pomieszczeń – zbyt wiele osób miało nieautoryzowany dostęp do pomieszczeń specjalnego przeznaczenia, np. serwerowni. Fundusz dążył także do zharmonizowania działań pracowników w ramach prowadzonych projektów, ze szczególnym uwzględnieniem koordynacji czasowej osób dedykowanych do danego przedsięwzięcia.
Opis rozwiązania
Dzięki zastosowaniu prostych w obsłudze terminali i wielofunkcyjnych kart rejestracji czasu pracy – identyfikatorów osobistych pełniących rolę legitymacji służbowych – każdy pracownik może samodzielnie obsłużyć zainstalowane urządzenia, a tym samym odnotować swoją obecność w pracy.
“Pracownicy przychodząc rano do pracy są zadowoleni, bez stresu powodowanego ewentualnym spóźnieniem, koniecznością stawienia się do pracy w określonej minucie rozpoczęcia pracy; nastawieni na cele organizacji.”
Integracja systemów z istniejącym w firmie programem kadrowym pozwoliła na:
- wyeliminowanie papierowej ewidencji,
- automatyczne rozliczanie wynagrodzenia z uwzględnieniem nieobecności,
- usprawnienie pracy.
Zastosowana aplikacja do obsługi KD i RCP, jak zauważył jeden z pracowników, jest „czytelna i intuicyjna w obsłudze, jak również nie budzą zastrzeżeń zastosowane technologie”. Ponadto, zainstalowana kontrola dostępu skutecznie wpłynęła na wzrost świadomości odpowiedzialności wśród pracowników za powierzone mienie, a pozyskiwane z raportów dane, kto, kiedy i gdzie przebywał „w sytuacjach awaryjnych dają możliwość analizy problemu”
Korzyści
Decyzja o zakupie i wdrożeniu systemu KD i RCP firmy Unicard Systems w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie przyniosła wymierne korzyści na wielu płaszczyznach.
Unicard, będąc producentem, integratorem oraz instalatorem nie tylko systemów KD i RCP, ale także systemów Niskoprądowych, BMS, Parkingowego czy Biletowego, zaoferował Wojewódzkiemu Funduszowi bezpośrednią pomoc poprzez tzw. HELP-DESK oraz serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Tak zorganizowana opieka nad Klientem przekłada się bezpośrednio na jego poczucie bezpieczeństwa oraz pewność, że ma do czynienia z poważnym partnerem handlowym.
Oszczędność czasu uzyskana poprzez optymalne rozplanowanie zadań wśród pracowników oraz kontrola ich aktywności – m.in. poprzez zastosowanie systemu rejestracji czasu pracy – gwarantuje długofalowy sukces finansowy i organizacyjny Funduszu.