KGHM ZANAM Sp. z o.o. należy do największych w Polsce producentów maszyn i urządzeń dla sektora górniczego. Spółka wytwarza również sprzęt stosowany w systemach przeładunkowych, zespołach transportowych, kopalniach odkrywkowych.
Od wielu lat przedsiębiorstwo jest głównym dostawcą maszyn i urządzeń górniczych dla kopalń i zakładów Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. Dostarcza również sprzęt i usługi do innych podziemnych zakładów górniczych w Polsce – kopalń soli, cynku i ołowiu.
Cel wdrożenia
Zastąpienie awaryjnego systemu nowoczesnym rozwiązaniem kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy, obejmującym dwa zakłady i ponad 1700 pracowników.
Korzyści z wdrożenia:
Zwiększone bezpieczeństwo w dwóch zakładach
Dokładna rejestracja i rozliczanie czasu pracy
Spójna ewidencja danych z obu lokalizacji
Automatyczne raporty osobowe i obecności
Zdalne zarządzanie dostępem i uprawnieniami
Integracja z kołowrotami i punktami przejść
Gotowość do dalszej rozbudowy
Wymagania
„W KGHM ZANAM funkcjonował wcześniej system kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy wdrożony w dwóch lokalizacjach w Polkowicach i Legnicy, zainstalowany przez firmę konkurencyjną. W związku z jego awaryjnością zdecydowaliśmy się na wymianę. Zadanie powierzyliśmy znanej nam już wcześniej firmie Unicard Systems. Zależało nam na prawidłowo i stabilnie działającym systemie.”
System kontroli dostępu przede wszystkim skutecznie ogranicza dostęp do poszczególnych pomieszczeń i stref. Tylko osoby upoważnione mogą poruszać się po danym obiekcie, korzystając z identyfikatorów osobistych. Zainstalowane w wyznaczonych miejscach czytniki kart zbliżeniowych efektywnie ograniczają dostęp do wybranych pomieszczeń i/lub stref.
Dzięki oprogramowaniu UniKD administrator oraz inne uprawnione osoby mają możliwość nie tylko nadawania lub ograniczania prawa dostępu dla poszczególnych osób czy grup, ale również kontrolowania sytuacji w stanach zagrożenia lub alarmowych. Karty zbliżeniowe MIFARE dla nowych pracowników są drukowane bezpośrednio w zakładach za pomocą drukarki kart Zebra i programu do personalizacji kart Semicard.
Opis rozwiązania
Unicard Systems przygotował projekt systemów bezpieczeństwa na terenie dwóch zakładów spółki: wdrożona została kontrola dostępu oraz rejestracja czasu pracy wraz z kołowrotami. Kilka rejestratorów obsługuje i steruje kołowrotami, pozostałe są standardowo zamontowane na ścianach.
Ze względu na to, że obydwa zakłady zatrudniają ponad 1700 osób, punktów rejestracji i kontroli było w tym przypadku kilkadziesiąt. Instalacje musiały odbyć się nie tylko na wejściu głównym do siedziby, ale także na wejściu do:
- odlewni,
- magazynu,
- stołówki,
- serwerowni.
Zamontowano sprzęt i zainstalowano oprogramowanie do obsługi rejestracji czasu pracy oraz zarządzania systemem kontroli dostępu. Wszystkie elementy rozwiązania zostały uruchomione z zainstalowanymi kołowrotami oraz elektrozamkami, które z kolei zostały podłączone do kontrolerów do sieci LAN.
„Wdrożenie przebiegło bardzo sprawnie i płynnie. Możemy liczyć również na pomoc powdrożeniową. Obecne rozwiązanie działa stabilnie i bez problemu. Aktualnie skupiamy się na rozbudowaniu możliwości programu oraz wdrożonego już systemu o kolejne punkty kontroli.”
Korzyści
Największą korzyścią jest zwiększenie bezpieczeństwa na terenie zakładów spółki i zdyscyplinowanie pracowników, dzięki dokładnej elektronicznej rejestracji, kontroli i rozliczaniu czasu pracy. Pozwala to obniżyć koszty pracy i zapobiega nadużyciom.
Dodatkowo z systemem połączone są dwa zakłady, dzięki czemu w każdej chwili można wygenerować raport z aktualnego stanu osobowego pracowników firmy i zdalnie zarządzać całym systemem.