IPS – Playschool & Primary School – to dwujęzyczne międzynarodowe przedszkole oraz szkoła podstawowa z wykładowym językiem angielskim. IPS jako jedyna szkoła we Wrocławiu została zautoryzowana przez dwie światowe organizacje edukacyjne: IB oraz Cambridge International.
Szkoła przy ul. Drukarskiej rozpoczęła swoją działalność 1 września 2017 r., wcześniej placówka miała swoją siedzibę w innej lokalizacji. Budynek dysponuje 2 600 m2 powierzchni użytkowej, uczniowie mogą korzystać z basenu, stadionu miejskiego i biblioteki, a dla najmłodszych jest park zabaw.
Cel wdrożenia
Zwiększenie bezpieczeństwa dzieci i kontrola dostępu do budynku szkolnego poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań w nowej siedzibie placówki.
Korzyści z wdrożenia:
Ograniczenie dostępu osobom nieupoważnionym
Centralne zarządzanie KD, monitoringiem i domofonami
Jedna karta do obsługi 15 przejść oraz bram i furtek
Integracja z systemem bibliotecznym i wydawania posiłków
Zapis monitoringu w razie zdarzenia
Nowoczesny wizerunek szkoły w oczach rodziców
Wymagania
W nowym budynku szkoły zostały zaprojektowane systemy bezpieczeństwa w postaci:
- systemu kontroli dostępu,
- monitoringu wizyjnego IP,
- cyfrowego systemu domofonowego z wieloma panelami wywołania.
„Kontrola dostępu już wcześniej chodziła nam po głowie, widziałam ten system także w innych budynkach szkolnych. W związku z budową nowej szkoły pojawiła się możliwość zastosowania tego rozwiązania także u nas. Było ono zresztą sugerowane przez architekta, który projektował nasz budynek. Ze względu na to, że szkoła jest dużym obiektem, wymagana była kontrola wejścia i wyjścia dla uczniów, ich rodziców i opiekunów.”
Liczba przejść na terenie całej szkoły objętych systemem kontroli dostępu to aż 15. System funkcjonuje także na furtkach i bramach umożliwiających wejście na teren obiektu. Przejścia zabezpieczone kontrolą dostępu zostały wyposażone w przyciski wyjścia ewakuacyjnego, umożliwiające odblokowanie drzwi w razie zagrożenia pożarowego.
System działa w oparciu o karty zbliżeniowe w standardzie Mifare, które posiada każdy uczeń i jego rodzic czy opiekun.
“Dla nas najważniejsze było zawsze bezpieczeństwo uczniów i to, aby nieuprawnione do tego osoby nie mogły dostać się do środka. Trzeba pamiętać, że w naszej placówce przebywają naprawdę małe dzieci, od 3 do 10 roku życia, stąd zapewnienie im spokojnego otoczenia jest szczególne ważne.
Ważne jest także to, że dzięki monitoringowi na terenie szkoły możemy w razie jakiegoś zdarzenia mieć do niego dostęp online, sprawdzić, co tak naprawdę się wydarzyło”
Wdrożone rozwiązania
Rozwiązanie jest na pewno nowoczesne, a na takim wizerunku pracownikom szkoły szczególnie zależało. Rodzice doceniają w tym momencie dużo bardziej zaawansowane, a jednocześnie bezpieczne dla ich dzieci technologie.
„Cały system jest zarządzany centralnie z poziomu dedykowanego oprogramowania komputerowego, w jego skład wchodzi kontrola dostępu, monitoring wizyjny z 25 kamerami IP podpiętymi do rejestratora cyfrowego oraz cyfrowy system domofonowy. Zastosowane rozwiązanie działa oczywiście w oparciu o karty elektroniczne, które są wykorzystywane do współpracy z systemem bibliotecznym w szkole oraz systemem do wydawania posiłków.”
Korzyści
Atutem wdrożonego rozwiązania jest możliwość bieżącego zarządzania uprawnieniami użytkowników – pracownicy administracji mogą w prosty sposób nadawać lub odbierać dostęp do poszczególnych stref szkoły bez konieczności fizycznej ingerencji w urządzenia. To szczególnie istotne w przypadku zmieniającej się liczby uczniów, czasowych opiekunów czy pracowników serwisowych.
System pozwala również na szybkie blokowanie kart zagubionych lub nieautoryzowanych, co znacząco ogranicza ryzyko niekontrolowanego wejścia na teren placówki. Dzięki takiemu podejściu zarządzanie bezpieczeństwem w dynamicznym środowisku szkolnym jest nie tylko skuteczne, ale też elastyczne i dostosowane do realnych potrzeb.
“Dzięki temu rozwiązaniu obsługa budynku jest łatwiejsza, zarówno z punktu widzenia rodziców, jak i pracowników. Zdarza się oczywiście, że dzieci zapominają swoich kart, ale i tak system spełnia swoje zadanie. Dla mnie ważne było także nietypowe zastosowanie karty do wydawania posiłków – jest ona zintegrowana z systemem online Zamów posiłek. Polega on na tym, że rodzic wybiera przez stronę www posiłki, które chce, aby jego dziecko jadło w szkole. Dziecko natomiast podchodzi ze swoją kartą do czytnika kart i na tej podstawie wiadomo, co dziś będzie jadło. To znacznie przyspiesza i usprawnia proces wydawania posiłków.”